Megjelent a Debreceni Szemle 2025/1. száma
A folyóirat a Debreceni Egyetem Publikációs Platformon érhető el:
https://ojs.lib.unideb.hu/szemle
A Debreceni Szemle 2025/1. szám tartalomjegyzéke:
SZÍNHÁZ:
D. Rácz István beszélgetése Szabó K. István rendezővel a Godot-t várva bemutatójáról
Pinczés István: A korlátozott időtartamú egzisztálás abszurditásának elviselése: Szabálytalan rendezői közelítés Samuel Beckett: Godot-ra várva című tragikomédiája szövegének megértéséhez
Váró Kata Anna: Szemezgetés a Csokonai Nemzeti Színház Debrecen 2024-25-ben bemutatott, ismertebb vagy kevésbé ismert előképpel is rendelkező előadásaiból
Csató Péter: Klasszikus és kortárs párbeszéde: kettős operabemutató a Csokonai Színházban
TANULMÁNYOK
Gáborjáni Szabó Botond: Széphalom, Debrecen és egy "szabados bosszú" - Miért tette "kapóssá" Kazinczy Ferenc Sylvester Grammatikáját?
Horog Máté: Debrecentől Szántódpusztáig
INTERJÚ
Szárnyalok: Pusztai Gábor beszélgetése az Első lépés zenekar két alapító tagjával, Bertha Zoltánnal és Hodossi Mátéval
A TUDOMÁNYOS ÉLET HÍREI
Csernoch László: Űrkutatás és -képzés a Debreceni Egyetemen
Bodrogi Ferenc Máté: A Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézet őszi szemeszteréről
KÖNYVSZEMLE
Iskola, amelyikről mindig lehet újat mondani. Aranyi imre: Fazekas 150. 1873-2023. A debreceni Fazekas Mihály Gimnázium története (ifj. Barta János)
Beszédessé tett regényhagyomány. S. Varga Pál: Fejezetek a 19. század második felének magyar regénytörténetéből (Bényei Péter)
"Tudom, hogy a könyvek a mi szabadságunk". Gönczy Mónika: "csillagokká repesztett szöveg..." Szövegközi közelítések a 19. század második felének magyar irodalmához (Kovács Gergely)
Fekete anyatörténetek új megvilágításban. Lénárt-Muszka Zsuzsanna: Lehetetlen választások: Kortárs afroamerikai anyaszövegek és a rabszolgaság utóélete (Papp Fruzsina)
Menekülés Kakániából. Jan Mrázek (szerk.): Escaping Kakania: Eastern European Travels in Colonial Southeast Asia (Hetei Adrienn)
Amikor az épületek beszélnek. Papp József: Debrecen, a jövő városa – Városkép történelmi háttérrel (Bazsa György)