Neveléstudományi kutatás és kutató-képzés az oktatás fejlesztésért
10.00 óra – 110 előadóterem
Neveléstudományi kutatás és kutató-képzés az oktatás fejlesztésért című konferencia
Program:
10.00-10.30 Köszöntők, megnyitó előadás
Fülöp Ferenc (egyetemi tanár, a Szegedi Akadémiai Bizottság elnöke): Köszöntő
Zsoldos Attila (osztályelnök-helyettes, MTA. II osztály): Köszöntő
Csapó Benő (egyetemi tanár, a SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola vezetője): Kutatók képzése azt oktatás fejlesztéséért
10.30-11.30 Mérés és értékelés – kutatás és fejlesztés
Vidákovich Tibor (egyetemi tanár, SZTE Neveléstudományi Intézet): A pedagógiai értékelés kutatása
Balázsi Ildikó (PhD hallgató, Oktatási Hivatal): Longitudinális elemzések a kompetencia-mérések eredményei alapján
Pásztor Attila (doktorjelölt, MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport): Tanulói szintű visszacsatolás és fejlesztés
11.30-12.30 Technológia-alapú értékelés
Molnár Gyöngyvér (egyetemi tanár SZTE Neveléstudományi Intézet): A technológiaalapú értékelés nemzetközi trendjei és hazai perspektívái
Pásztor-Kovács Anita (doktorjelölt, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola): A kollaboratív problémamegoldó képesség mérési lehetőségei technológiai alapon
Kiss Renáta (doktorjelölt, MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport) és Hódi Ágnes (doktorjelölt, SZTE Tanító- és Óvóképző Intézet): Az olvasás előkészségeinek technológiaalapú mérése óvodáskorban
12.30-13.30 Ebédszünet
13.30-14.30 Tantárgy-pedagógiai kutatás és fejlesztés
Korom Erzsébet (egyetemi docens, SZTE Neveléstudományi Intézet): A természettudomány tanításának tudományos megalapozása
Csíkos Csaba (egyetemi docens, SZTE Neveléstudományi Intézet): A matematikai gondolkodás stratégiai összetevőinek fejlesztése
Orosz Gábor (PhD hallgató, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola): A gondolkodás fejlesztésének lehetőségei a kémia tantárgy keretében
14.30-15.00 Kávészünet
15.00-17.00 Global prospects: International professors and students of the Doctoral School of Education
Mari-Pauliina Vainikainen (Senior Research Fellow, University of Helsinki, Finland): Online assessments in Finland: National development in international contexts
Joachim Funke (Professor of Psychology, University of Heidelberg, Germany): Beyond PISA: Assessment of problem solving competencies
Ingo Barkow (Germany, PhD Candidate, Chur University of Applied Sciences, Switzerland): Data management and long-term preservation for educational large-scale assessment studies
Linus Kambeyo (Namibia, PhD student, Doctoral School of Education, University of Szeged): Assessment of students’ scientific reasoning in Namibia
Wu Hao (China, PhD student, Doctoral School of Education, University of Szeged): Online assessment of reasoning skills in China
szervezi: SZAB Neveléstudományi és Pszichológiai Szb., SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, MTA Filozófiai és Történettudományok Osztálya
kapcsolattartó: Molnár Katalin – tel.: 62/544-356 – e-mail: katalin.molnar@edpsy@u-szeged.hu